Saturday, May 2, 2009

pagi..hujan...sejuk..

aku hanya tidur satu jam pagi ini..
aku berjaya tidur setelah 4 hari tak tidur..
bk tak nak tidur tp mmg tak boleh tidur..
ubat tidur sudah ku cuba .. ubat lain pun sudah..
hehhee..
jam 7.20 pagi, adik fofow kejutkn aku dan ass..
tp ass lambat bangun..
bab2 bangun tidur ni,aku tak pernah kecewakn sapa2.

7.30 pagi,aku bersiap dan terus keluar dgn ass,fofow and maq..
g beli nasik lemak..hujan sgt lebat..
kami meredah hujan padahal payung aku ada dalam kereta..ahaha.
kemudian,kami g campus utk hantar maq ngan fofow g exam..

kejadian sebelum itu,
mereka makan nasik lemak dgn gopoh dalam kereta.
satu kereta bau nasik lemak..maq dah tahan lapa dr pukul 4 pagi..
so,aku paham la.ass pula,nafsu makan nya,aku pon tak faham.
fofow pulak,menjalani kehidupan yg agak normal setelah mahu makan nasik.

sebelum aku keluar rumah,aku merenung fon aku..
tiada msg,tiada miss call..
dia sudah melupakan aku?
atau hanya mahu ketenangan?
atau mmg telah lesap begitu aja?
aku tak mahu fikir banyak.
aku sudah cukup stress dan sakit..

baru saja nak sihat,ada aja bende yg buat aku sakit balik..
takpa2..
aku mengerti dan menerima aja.
kalau ada,ada lah..
kalau tidak ada,tidak la jawabnya..

aku nampak mcm ok tp dalam hati ku?
dah tak larat nak melayan dah sakit dalam hati ni sebab tak henti2.sudah nasibku..
nasib baik aku dah prepare senjata sebelum sakit!!
jeng!jeng!jeng!

ahahha..nanty aku beritahu bila sudah bersedia yah..
hobi baru ku..
memanjat apa yg ada..
tebing rumah,bukit,gunung,meja,kereta,semua lah senang cerita.
puas hati aku bila sampai di puncak bukit..
segala sakit,sudah aku buang semasa aku penat memanjat bukit..
aku dah lupa semuanya.

yes!yes!

kekuatan ku:

bro thai..
soulsisters..
sisterhood..
and....... anakku!! daneea!

hahaha..jgn salah faham..mmg anakku tp yg melahirkn, kawan baikku dari kecil..
itu kekuatan ku yg paling kuat buat masa ini..
so,apa pun yg kau nak aku hadap,aku akan hadap dgn tenang..
jgn salahkn aku bila aku hanya tersenyum melihat mu kemudian hari..
senyum yg ikhlas yah..bukan cover2 sakit atau pun mengharap lagi..

susah nak buat aku ni peduli pasal org yg tiba2 dtg dalam hidupku..
tp kau berjaya.. dan kau berjaya juga buat aku tenang melihat kau pergi..
easy come,easy go..
yg penting,aku dah buat macam2 utk kau.
aku puas!

cuma membazir masa dgn benda yg sia2..itu aku tidak suka..
ok!time's up!

aku mahu panjat lagi!
out!out!


by:
yaya

No comments: